Vă oferim spre vânzare un terminal de cereale amplasat strategic și complet echipat în Portul
Medgidia, România – un port conectat direct la Portul Constanța prin Canalul Dunăre–Marea Neagră
(situat la km 37 pe Canal), asigurând acces neîntrerupt pe căile navigabile interioare la
Marea Neagră.
Canalul are o adâncime navigabilă de 7 metri, cu o adâncime garantată de 5,5 metri la
dansele terminalului, permițând operațiuni cu nave maritime, nave fluviale/barje și camioane.
Caracteristici principale:
• Capacitate totală de depozitare actuală: 45.000 de tone
• Depozite acoperite: 15.000 de tone (2 hale: 10.000 + 5.000 de tone)
• Platforme de beton: capacitate în aer liber de 30.000 de tone
• Operațiuni simultane ale navelor:
• Până la 3 nave maritime (la dane separate)
• Sau până la 5 barje simultan
• Sisteme de transport: capacitate de încărcare 2 x 300 tone/oră
• Echipamente la fața locului: uscător de cereale, linie de ambalare, laborator certificat, sondă de prelevare a probelor de cereale, vestiar pentru personal, dușuri și sală de mese
• Cântar de 60 de tone, încărcătoare frontale multiple (JCB, Faresin, Terex Fuchs)
• Alimentare cu energie electrică: 380/220V
• Zone desemnate pentru manipularea camioanelor și a navelor
Avantaje strategice:
• Situat la doar 45 km de Portul Constanța, principalul centru maritim de export al României
• Conexiune directă a barjelor la Constanța, permițând transbordarea cu macarale plutitoare în nave maritime Handysize sau Panamax
• Complet operațional, fără investiții suplimentare
• Oportunitate excelentă pentru exportatorii de cereale, operatorii logistici sau investitorii în infrastructură
Descrieri dane
Terminalul nostru dispune de 4 dane operaționale, dotate cu electricitate de la țărm, după cum urmează:
• Dana nr. 7 – lungime de 140 m
• Danele nr. 8-9 – lungime de 200 m
• Danele nr. 10 – lungime de 80 m
• Danele nr. 11-12 – lungime de 200 m
Potențial de extindere:
Este inclus un proiect gata de construcție pentru construirea unui nou depozit de 20.000 de tone la
Dana 7 a Portului Medgidia.
Acest lucru permite o creștere substanțială a capacității de depozitare și de producție.
Flotă opțională de vânzare:
Este disponibilă o ofertă separată de vânzare pentru o flotă de 12 barje, cu o capacitate combinată de transport de aproximativ 20.000 de tone pe călătorie.
Barjele sunt ideale pentru transportul de cereale în vrac de-a lungul Dunării și către Portul Constanța.
Fully Operational Grain Terminal – Port Medgidia, Romania (Near
Constanța Port)
We are offering for sale a strategically located and fully equipped grain terminal in Port
Medgidia, Romania – a port directly connected to Constanța Port via the Danube–Black Sea
Channel (situated at km 37 on Channel), ensuring uninterrupted inland waterway access to the
Black Sea.
The channel has a navigable depth of 7 meters, with guaranteed 5.5 meters at the
terminal’s berths, allowing operations Seavessels, Rivervessels/barges and trucks.
Key Features:
• Total current storage capacity: 45,000 tons
• Covered warehouses: 15,000 tons (2 halls: 10,000 + 5,000 tons)
• Concrete platforms: 30,000 tons open-air capacity
• Simultaneous vessel operations:
• Up to 3 maritime vessels (at separate berths)
• Or up to 5 barges at once
• Conveyor systems: 2 x 300 tons/hour loading capacity
• On-site equipment: grain dryer, packaging line, certified lab, grain sampling
probe, personnel locker room, showers and dining room
• 60-ton weighbridge, multiple front loaders (JCB, Faresin, Terex Fuchs)
• Electric power supply: 380/220V
• Designated truck & vessel handling zones
Strategic Advantages:
• Located just 45 km from Constanța Port, Romania’s main maritime export hub
• Direct barge connection to Constanța, enabling floating crane transshipment into
Handysize or Panamax sea vessels
• Fully operational, no additional investment required
• Excellent opportunity for grain exporters, logistics operators, or infrastructure
investors
Berth descriptionas
Our terminal has facility of 4 operational berths, equipped with shore electricity, as following:
• Berth no.7 – length of 140 mtrs
• Berth no.8-9 – length of 200 mtrs
• Berth no.10 – length of 80 mtrsa
• Berth no.11-12 – length of 200 mtrs
Expansion Potential:
A ready-to-build project is included for the construction of a new 20,000-ton warehouse at
Berth 7 of Port Medgidia.
This allows for a substantial increase in storage and throughput capacity.
Optional Fleet for Sale:
A separate sale offer is available for a fleet of 12 barges, with a combined transport capacity of
approximately 20,000 tons per voyage.
We use cookies to optimise site functionality and give you the best possible experience.
This site uses cookies to store information on your computer.
Some of these cookies are essential, while others help us to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
Accept Recommended Settings
Necessary Cookies
Necessary cookies enable core functionality such as page navigation and access to secure areas. The website cannot function properly without these cookies, and can only be disabled by changing your browser preferences.
Analytics
Analytical cookies help us to improve our website by collecting and reporting information on its usage.
Marketing
We use marketing cookies to help us improve the relevancy of advertising campaigns you receive.
Social Sharing Cookies
We use some social sharing plugins, to allow you to share certain pages of our website on social media.